декември 03, 2005

Три-четири в едно

Петък вечер...
Банка и две дискотеки на едно място в двора на една църква.
Банката и заведенията имат един вход. Нагоре се качваш за банката. Надолу - за дискотеките. А дали може да се стигне и до подземията на банката? ;)
Църквата е отзад - за морална опора и страж :)
Странно място ми се видя. Но какво пък, модерни времена - бизнес отношения.
"Изгонете търговците от храма!"

Аз явно не мога да приема смесването на "образа" на църквата с някое друго лице.
Голямото ми разочарование за това беше моето собствено кръщене.
То се случи преди 2 години. Църквата, в която се кръщавах е разделена на 3 зони и всяка си има иконостас. Главната зона пред олтара и още 2 в задната й част. Моя ритуал беше в задната част ... до кофпомпите, парцалите за чистене и сбутаните гуменки на някоя чистачка под иконостаса. Когато се навеждах над купела виждах тези гуменки и за жалост, колкото и силен акт да е светото кръщение и да се вълнувах от това, не можа да заглуши тази гледка.
Не бих искала да виждам такива неща в една църква. Тя е по своему подредена и всичко друго, по-различно я "опорочава" за мен.
Разбира се, че това са важни и нужни неща - пода трябва да се мие, а кофпомпата да е пълна с вода за евентуален пожар. Но нека не се виждат. Нека да не са до иконостасите или поне да са скрити по-добре.
Може би гледам на църквата като на "музей". За мен тя си има свой образ и той трябва да се съхранява.

Няма коментари: